Afvallen?

Afvallen: 10 tips om af te vallen

Afvallen? Zou je net iets slanker willen zijn, een paar kilo’s eraf om lekkerder in je vel zitten? Probeer dan deze 10 tips op te volgen om te toetsen of dit voor jou zou kunnen werken. We weten zeker dat je hier resultaat mee zult boeken!

1. Drink zoveel mogelijk water en stimuleer uw gewichtsverlies

Het is bewezen dat water drinken ondersteunt bij het afvallen. Niet alleen omdat je dan even vol zit. Maar vooral ook omdat vocht helpt om vocht en gifstoffen af te drijven. Probeer drankjes met suiker te vermijden om extra calorieën over te slaan. Water is super goed voor je, lekker en bevat ook nog eens 0 calorieën.

2. Afvallen? Probeer vitamine-arme voeding en dranken te laten staan

Houd voor jezelf in gedachte dat we moeten eten om aan onze vitaminebehoefte te voldoen. Loze suikers en calorieën horen hier dus niet bij. Probeer altijd iets te eten of te drinken waar je lichaam wat aan heeft en waar het wat mee kan, zoals het converteren naar energie. Hiermee zullen

De kilo’s er vanaf vliegen tijdens afvallen.

3. Luister naar je lichaam belangrijk tijdens afvallen!

Wat voor de één werkt, hoeft niet voor jou te werken. Sommigen doen het erg goed op een vegan dieet of het keto dieet. De ander komt enorm aan van pasta en je beste vriend of vriendin lijkt te kunnen eten wat ze willen zonder aan te komen. Volg je eigen pad en voel bij jezelf wat wel en niet werkt. Ieder lichaam is uniek!

Afvallen - Belangrijk om te weten.
Heerlijk maar toch 5 kilo afvallen in minder dan 1 week!

4. Laat kunstmatige vervangers staan

Soms kun je labels van bepaalde levensmiddelen niet interpreteren of plaatsen, omdat ze boordevol toevoegingen en andere e-nummers zitten.  De calorieën van sommige light producten zijn vaak lager dan die van de volle versie, echter is light nooit een goede keuze vanwege de de toevoegingen die jouw lichaam niet kent. Eet vooral écht eten en producten die zo dicht mogelijk bij de grond groeien.

5. Richt je vooral op vezels en eiwitten

Na een zak chips, kun je vaak nog steeds honger hebben. Dit komt door de behoefte van jouw cellen. Jouw lichaam heeft dan nog steeds de voedingsstoffen niet binnengekregen die het nodig heeft. Jouw cellen zullen om deze reden nog een signaal sturen naar de hersenen dat voeding nodig is.

Alwéér honger..

Richt je vooral op vezels en eiwitten om je lichaam te verzadigen van honger.

6. Probeer zoveel mogelijk te bewegen

Maak van alles een beweegactiviteit en probeer daardoor extra te verbranden gedurende de dag. Neem de trap in plaats van de lift en neem je fiets naar het werk om zo extra te bewegen. Zelfs schoonmaken en tuinieren is een vorm van bewegen die helpen makkelijker extra calorieën te verbranden.

7. Eet caloriearm maar wel vullend eten

Groenten zijn een uitstekende bron van vezels, vitaminen en mineralen. Ze vullen enorm maar bevatten weinig calorieën. Je kunt dus eigenlijk nooit aankomen van groenten. Ook zorgen groenten voor een basisch lichaam waardoor je lichaam nog sneller vet wilt loslaten. Nuttig groenten dus als tussendoortje en als avondeten, minimaal 250 gram per dag! 

8. Blijf doorgaan

Als je een doel hebt, blijf ervoor gaan. Iedereen maakt het mee dat het wel eens misgaat tijdens een uit de hand gelopen cheat day. Maar hoe sneller je stopt met je schuldig voelen, hoe sneller je weer goed bezig bent en resultaat zult boeken. Het is een proces en een reis, probeer daar van te genieten en weet dat Rome niet in één dag gebouwd is.

9. Probeer intermittent fasting

Sommigen zweren erbij. Intermittent fasting is een vorm van periodiek vasten. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen te eten tussen 10:00-18:00 om met een relatief lege maag te gaan slapen. Uit onderzoek is gebleken dat een goede nachtrust bijvoorbeeld helpt met heftige suiker cravings gedurende de dag.

10. Maak er een levensstijl van

Dieten kunnen binnen een bepaalde periode resultaten bij je boeken, maar zijn ze ook blijvend? Het gaat om een patroon vinden dat bij je past en wat je lang kunt volhouden. Probeer dus echt te kijken wat haalbaar is binnen jouw schema en hoe vaak je naar de sportschool kunt en wilt.

Probeer daarnaast ook recepten uit die én gezond zijn én lekker.

PS: Het schijnt dat deze ook super werkt en iedereen praat er momenteel over. In 5 dagen een bescheiden 5 kilo’s is niet verkeerd.

Afvallen door sapjes van JuiceXpress? – WEEKVLOG | Janette

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Op de hoogte blijven? meld direct aan